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Justification in the Second Century (PB)  
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(주)케이씨비에스
출판사 : Baylor University Press (:미국)
발행일 : 2018-07-15  |  6 * 9 (inches) 221p  |  9781481308984
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저자: Arnold, Brian
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바울의 칭의 이해가 제2세기 사도 이후 교부들에게 어떻게 수용되었는가를 살피면서 T. F. Torrance와 달리 잘 계승되었다 주장하는 신간으로서, 독일에서 출간된 북미판

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T. F. Torrance의 영향력있는 사도 교부들에있는 은혜 교리 (1948)는 기독교의 초기 비회원 증인 수집을 은혜에서 떨어지게 강요했다. 토랜스에 따르면 사도의 교부들은 바울의 "신앙에 의한 칭의"를 포기하고 대신 다양한 형태의 "선행"을 옹호했습니다.

바울과 1 세기 유대교에 대한 새로운 관점을 감안할 때, 브라이언 아놀드는 바울이 죽은 지 백 년 (기원 165 년) 후 바울의 칭의 교리의 명확성, 보급 및 중요성을 평가함으로써 토랜스의 사도 적 교부에 대한 판단에 도전합니다. 아놀드는 로마의 클레멘트, 안디옥의 이그나 티 우스, 저스틴 순교자, 그리고 디오 네 투스 (Diognetus)와 솔로몬의 오데 (Odes)에 대한 서신을 비롯하여 주요 텍스트에 대한 긴밀한 독해를 제공하는 고대의 저서를 신중하게 검토합니다. 아놀드는 토랜스와는 달리, 의화에 관한 바울의 가르침은 2 세기 저작에서 현재 존재하고 이해하며 중요하다고 결론 지었다. Arnold는 초기 교회 교부들이 바울을 오해했거나 교리에 무관심하다고 주장하는 논쟁에 반대합니다. 아놀드는 기독교가 초기 관행에서 침례를 따라야하는 고결한 삶을 강조하면서 동시에 신앙이 칭의를위한 유일한 전제 조건이라고 주장하는 것을 보여줍니다.

2 세기 기독교 문헌이 모든 점에서 바울의 언어를 모방하지는 못했지만 아놀드는 바오로 인 구원론의 본질, 즉 그리스도의 속죄의 죽음에 대한 믿음이 법과 분리되어 제공하는 해방과 새로운 삶은 그리스도인의 계속적인 주제가되고 있음을 보여줍니다 반사, 실천, 그리고 예배
(구글 번역: 번역의 어색한 부분은 아래 원문을 참고해주세요.)

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T. F. Torrance’s influential The Doctrine of Grace in the Apostolic Fathers (1948) relegated the collection of Christianity’s earliest noncanonical witnesses to a fall from grace. According to Torrance, the Apostolic Fathers abandoned Paul’s "justification by faith" and instead advocated for various forms of "works righteousness."

Given the new perspectives on both Paul and first-century Judaism, Brian Arnold challenges Torrance’s judgments of the Apostolic Fathers by assessing the clarity, prevalence, and importance of Paul’s doctrine of justification one hundred years after Paul’s death (ca. 165 CE). Arnold carefully examines the ancient writings of Clement of Rome, Ignatius of Antioch, and Justin Martyr, as well as the Epistle to Diognetus and the Odes of Solomon, providing close readings of key texts. Arnold concludes, contrary to Torrance, that Paul’s teaching on justification is present, understood, and important in second-century writings. Arnold opposes arguments that claim the Early Church Fathers either misunderstood Paul or were uninterested in the doctrine. Arnold shows that Christianity, in its earliest practices, emphasized the virtuous life that must follow one’s baptism, while also contending that faith is the only prerequisite for justification.

While second-century Christian literature may not mimic Paul’s language at every point, Arnold shows that the essence of Pauline soteriology--the liberation and new life that faith in Christ’s atoning death provides apart from law--continues to be a dominant theme of Christian reflection, praxis, and worship.
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도서명Justification in the Second Century (PB)
저자
출판사Baylor University Press
크기6 * 9 (inches)
쪽수221
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출간일2018-07-15
목차 또는 책소개상품설명 참조
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